Vol. 3 No. No. 5 (2021): Dossier: The iconoclastic viewpoint of the sciences of education in the face of the social problems of the 21st century
Dossier: The iconoclastic viewpoint of the sciences of education in the face of the social problems of the 21st century

ARTICLES

Josemanuel (AUTOR) Luna, Naú Silverio Niño-Gutiérrez
6-12
Science and Education in Mexico in the context of COVID-19.[Ciencia y Educación en México en el contexto del COVID-19]
PDF (Español (España))
Fabiana Parra, Graciana Zarauza
13-25
Breaking binarism and conventions. Decolonizing practices in university extension.[Rompiendo binarismos y convencionalismos. Prácticas descolonizadoras en la extensión universitaria]
PDF (Español (España))
Ana María Hernández, Dra. Karina Atayde-Manríquez
26-42
Knowledge management with a gender perspective: a qualitative approach to the case of Mexican universities.[Gestión del conocimiento con perspectiva de género: una aproximación cualitativa al caso de las universidades mexicanas]
PDF (Español (España))
Juan Pablo Cancino-Santizo , José Manuel Vázquez Antonio
43-71
Case analysis by Context Issues: a training experience in Normal Education.[Análisis de casos por Problemas del Contexto: una experiencia de formación en Educación normal]
PDF (Español (España))
Miriam Carrillo Ruiz, Margarita Berenice Luna Conejo
72-85
Design and validation of an Instrument to diagnose attention to context problems from socioformative approach.[Diseño y validación de un Instrumento para diagnosticar la atención de los problemas del contexto desde el enfoque socioformativo]
PDF (Español (España))
Odete Serna-Huesca
86-96
Reflection on attention to the problem of Bullying in the Knowledge Society and Socioformation.[Reflexión sobre la atención al problema del Bullying en la Sociedad del Conocimiento y la socioformación]
PDF (Español (España))
Jesús Antonio Larios Trejo, Josemanuel Luna-Nemecio, Sergio Raúl Herrera Meza
97-111
The necessary competences of mathematics teachers in the knowledge society.[Las competencias necesarias del profesorado de matemáticas en la sociedad del conocimiento]
PDF (Español (España))
Cynthia Lizeth Ramos-Monsivais, Jesús Ricardo Ramos-Sánchez
112-128
Geoterritorial Impact on Basic Education Students Decision Making of Nuevo Laredo Tamaulipas.[Impacto Geoterritorial en la Toma de Decisiones de Estudiantes de Educación Básica de Nuevo Laredo Tamaulipas]
PDF (Español (España))
Cecilia Mota, Nazira Calleja , Jorge Carreño Meléndez, María Eugenia Gómez López, Claudia Sánchez Bravo
129-142
Adherence to COVID-19 preventive measures in Mexican population during the second phase of the pandemic.[Adherencia a las medidas preventivas del COVID-19 en la población mexicana durante la segunda fase de la pandemia]
PDF (Español (España))